Prečo wellness?
Kodanský ústav pre štúdium budúcnosti (Copenhagen Institute for Future Studies) na základe svojich štúdií určil do roku 2020 týchto 10 megatrendov:
- Starnutie
- Globalizácia
- Technologický rozvoj
- Prosperita
- Individualizácia
- Komercionalizácia
- Zdravie a životné prostredie
- Urbanizácia
- Zrýchlenie
- Siete
Odpoveďou na svetový trend č. 1 a č. 7, teda starnutie = wellness a anti ageing. Trendy vždy určuje majoritná populácia. Najviac detí sa narodilo v povojnovom období (babyboom generácia) a práve potreby týchto ľudí udávajú trendy.
Na grafe vidíte príklad toho aké spoločnosti vznikli v obdobiach jednotlivých trendov.
v r. 1950 detská výživa, hračky, plienky
v r. 1960 zariadenia rýchleho občerstvenia
v r. 1970 /keď boli 20-tnici/ - rýchle autá
v r. 1980 úvery a nehnuteľnosti
v r. 1990 počítače
v r. 2000 – 2020 wellness priemysel
Povojnová generácia začína starnúť, chce spomaliť starnutie, nadobudnúť späť svoju fyzickú kondíciu, chcú zostať pekní. K tomu im slúžia aj produkty na spomalenie starnutia, produkty na zachovanie zdravia a krásy. Do roku 2015 sa v Európe počíta so 73% nárastom obratu len v anti-ageingovom odvetví.
Z uvedeného vyplýva, že v 21. storočí je nezmyslom začať podnikať v oblasti, ktorá bola trendová pred cca 50 rokmi a vymýšľať novú detskú výživu, plienky či ďalší fastfood.
Najlepším spôsobom ako profitovať z najnovších resp. nejaktuálnejších megatrendov 21. storočia, je trendovo podnikať práve vo wellnesse a to sieťovým (trend č. 10) spôsobom. V súčasnosti takmer všetko robíme v sieti. Nakupujeme v sieti, tankujeme, stravujeme sa, telefonujeme a tak ďalej. Novým spôsobom podnikania je tzv. social bussines network, ktorý práve stavia na sile siete. Tento model podnikania spolu s megatrendom ako je wellness znamená zaručený úspech.
Na túto tému odporúčam publikáciu od Roberta T. Kiyosakiho - Biznis 21. storočia.
Keď už vieme, aká oblasť je tou trendovou v tomto čase a rozhodli sme sa v tejto oblasti podnikať networkingovým spôsobom, ďalším bodom je zvoliť si toho správneho partnera. Rozumiem tým stabilnú spoločnosť, ktorá je už nejaký čas na trhu a neustále rastie. Ďalším, nie menej dôležitým bodom je, že táto spoločnosť bude disponovať takými technológiami, ktoré sú jedinečné - monopolné. To znamená, že vo svete nemáte konkurenciu. Ak sú to navyše produkty dennej spotreby, môžete si urobiť "fajku" k ďalšiemu kľúčovému bodu. No a posledným no nemenej dôležitým bodom je, že sa týmto podnikaním môžete dopracovať k vysoko kvalitnému, reziduálnemu alebo ak chcete pasívnemu príjmu.
Ja som takého partnera našiel, začal s ním spoluprácu a som veľmi spokojný (v prípade otázok ma kontaktujte - antiageing.estranky@gmail.com).
Ak ste aj vy našli patnera a spôsob, ktorý spĺňa všetky vyššie uvedené kritériá, tak Vám srdečne blahoželám. Teraz Vám v ceste za úspechom stojí už len jediná prekážka: Vaše EGO !